W tej zakładce zamieszczamy INFORMACJĘ O DOFINANSOWANIU, ZE ŚRODKÓW WOJEWÓDZKIEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ W ŁODZI, ZADANIA W RAMACH KONKURSU „MOJA WYMARZONA EKOPRACOWNIA” Nazwa zadania: JESTEŚMY EKO! - utworzenie pracowni przyrodniczej w Gminnym Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Janiszewicach
Wartość ogólna zadania: 40 806,00 zł Wysokość oraz forma dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi: dotacja w wysokości 38 700,00 zł obejmująca sfinansowanie zakupu wyposażenia ekopracowni. ZAKRES ZADANIA Utworzenie szkolnej pracowni przyrodniczej przez wyposażenie jej w nowoczesne zaplecze techniczne i różnorodne środki dydaktyczne oraz stworzenie i wdrożenie w określonym czasie programu edukacyjnego opartego na wykorzystaniu zasobów pracowni. Realizowany program obejmuje: Uatrakcyjnienie zajęć edukacyjnych z nauk przyrodniczych dla uczniów gimnazjum Cele:
Cele wychowawcze: kształtowanie postaw, poszerzanie zainteresowań, harmonijny i wszechstronny rozwój ucznia oraz rozwijanie u uczniów zainteresowania otaczającym światem oraz rozwijanie motywacji do zdobywania wiedzy i kształtowanie aktywnej postawy poprzez: · doskonalenie umiejętności współpracy w grupie · doskonalenie umiejętności i kultury publicznego wypowiadania się, przedstawiania własnych poglądów oraz wyrabiania własnej opinii i oceny, wyrabianie umiejętności prezentowania efektów własnej pracy i omawianie efektów pracy zespołowej · doskonalenie umiejętności dokonywania samooceny i skutecznego komunikowania się · kształtowanie umiejętności asertywnego krytykowania i przyjmowania krytyki · rozwijanie wrażliwości społecznej · kształtowanie postawy aktywnej ochrony środowiska · rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody · rozwijanie proekologicznych postaw u uczniów i szacunku w stosunku do przyrody, którzy poprzez aktywne własne działanie będą mieli pozytywny wpływ na środowisko w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i globalnej · uświadomienie tempa zmian zachodzących w środowisku dawniej i obecnie · zapoznanie z drogami migracji zanieczyszczeń w środowisku · zachęcanie do oszczędnego gospodarowania zasobami przyrody
Uczniowie poprzez możliwość wykorzystania planowanego do zakupu wyposażenia pracowni będą mogli poznać gatunki zagrożonych organizmów występujących na terenie powiatu. Zajęcia mają na celu ich poznanie, rejestrowanie oraz przeprowadzenie szeregu zajęć w terenie i przedstawienie wyników na forum społeczności szkolnej (prezentacje, wystawy fotografii, wystawy preparatów, itp).
Przewidywane efekty końcowe: W wyniku realizacji powyższego programu edukacji przyrodniczo- ekologicznej uczniowie: · poznają bogactwo i piękno otaczającego ich świata, a szczególnie najbliższego otoczenia, · dostrzegą związki przyczynowo-skutkowe między działalnością człowieka a stanem środowiska, · zrozumieją zależności występujące w świecie im najbliższym oraz pojętym globalnie, · wyjaśnią zjawiska, zwłaszcza niekorzystne dla środowiska , · poznają zachowania bezpieczne dla siebie i przyrody, · dostrzegą wokół siebie miejsca korzystnie i niekorzystnie zmienione przez człowieka, · zdobędą umiejętności obserwowania zjawisk przyrodniczych i ich interpretowania, · zdobędą umiejętność oceniania stanu najbliższego środowiska prostymi metodami, · potrafią wyjaśnić wpływ środowiska na zdrowie człowieka i człowieka na środowisko, · potrafią wyjaśnić, w jaki sposób mogą poprawić stan środowiska przyrodniczego w najbliższej okolicy, · nabędą umiejętności działania na rzecz przyrody, · dostrzegą ekologiczne walory swojej okolicy, · potrafią zachowywać się proekologicznie w życiu codziennym, · wykorzystają swoją wiedzę do twórczego rozwiązywania problemów ekologicznych i tych występujących w najbliższym otoczeniu, · wezmą udział w szeregu inicjatyw – zajęcia, konkursy, projekt, prezentacja, przygotowanie wystaw. W ramach zajęć młodzież będzie prezentować :
Prezentowanie prac uczniowskich będzie miało na celu motywowanie uczniów do dalszej pracy. Wszystkie zaplanowane zadania mają na celu rozwijanie zainteresowań, umiejętności uczniów oraz pobudzać potrzebę poznawania świata.
|